..Σκόρπιες …. on the record….σκέψεις…

On the record θα πούμε αυτά που μας ενδιαφέρουν.

Τι άλλο θέλεις να σου πω;

Σε ποια αεροσκάφη ήσασταν διαθέσιμος;

1472-diathesimothta-u-9ea2

Εγώ άρχισα από τα Piper, τα U-17,  το 13άρι, το Huey, το UH-1N που λέγανε, το δικινητήριο το 212, το Aerocommander και το Beechcraft. Σε αυτούς τους τύπους…

Δύσκολες στιγμές είχατε έτσι με αυτούς τους τύπους, εκτός από αυτά που μου είπατε;

Ναι είχα με το U-17.  Εγώ και ο Νίκος ο Τσαγκαράκης είχαμε ξεκινήσει, ήταν το 70, δεν θυμάμαι ποια χρονολογία αν και εκεί μέσα στα βιβλία θα φαίνεται, είχαμε κάνει ένα ταξίδι Μέγαρα, κατά μήκος Πελοπόννησο μέχρι  Μάνη, Καστέλι κάτω της Κρήτης,  διαδρομή όλη την Κρήτη, Κάσο, Κάρπαθο, Ρόδο και επιστροφή ρίχνοντας προκηρύξεις. Αλλά, όταν γυρίζαμε είχε ένα τόσο ισχυρό άνεμο μέσα στο Αιγαίο που μας καθυστερούσε πάρα πολύ, άρχισαν να τελειώνουν τα καύσιμα, ρίξαμε πολύ την πίεση εισαγωγής, το γκάζι δηλαδή πολύ, το οποίο και αυτό είναι αντιδεοντολογικό και με την ψυχή στο στόμα βάλαμε πορεία δυτικά τελείως για να πέσουμε πάνω στην Πελοπόννησο. Διότι είχε αρχίσει και χάλαγε και ο καιρός. Μουντά μέσα στο Αιγαίο με το U-17 και αποκτήσαμε αρκετές άσπρες τρίχες εκείνη τη βραδιά γιατί ξεκινήσαμε πρωί και γυρίσαμε βράδυ, είδαμε την ακτή της Πελοποννήσου οπότε στρέψαμε βορειοδυτικά και στο σούρουπο προσγειωθήκαμε στα Μέγαρα.

Μια περίπτωση ήταν αυτή, από τις δύσκολες εννοώ δηλαδή…

Επικοινωνία είχατε αυτές τις στιγμές;

Με ποιον;

Δεν ξέρω…Οι επικοινωνίες δεν ήταν και το πιο εύκολο στα Cessna και στα Β. Σταθμό FM είχανε;

FM  είχανε, τα U-17 είχαν και UHF.  Mε το Athina Information  τότε να επικοινωνήσεις, τι να τους κάνεις να πούμε, ήταν τότε πρωτόγονη η κατάσταση. Τελικά φτάσαμε καλά…

1405_beceb1chcraft_c_12_401a

Και μια άλλη κατάσταση με το Beechcraft. Είχαμε πάει με τον Πενθερουδάκη τον Αρχηγό, στα νησιά και γυρίζαμε, ήταν απογευματάκι και όταν φτάσαμε στο…, γιατί επειδή πετάγαμε όργανα πηγαίναμε στο Ελληνικό και τον παίρναμε. Πηγαίναμε VFR από  τα Μέγαρα,   απογειωνόμασταν πηγαίναμε στο Ελληνικό,  πήγαινε αυτός στην VIP αίθουσα, πηγαίναμε τον παίρναμε, πετούσαμε κανονικά IFR, πηγαίναμε στους προορισμούς και μετά γυρίζαμε πάλι IFR, προσγειωνόμασταν στο Ελληνικό, τους αφήναμε και μετά ερχόμασταν VFR στα Μέγαρα. Λοιπόν ήταν ένα άσχημο μεσημεριανο-απόγευμα το οποίο είχε καταιγιδοφόρα νέφη και κατά κακή μας μοίρα ήταν επάνω από την Κέα. Η Κέα ήταν και η προέκταση του ILS του Ελληνικού τότε, και το ραντάρ, γιατί όταν έμπαινες στην τερματική των Αθηνών σε έπαιρνε  το ραντάρ και σε καθοδηγούσε μέχρι  να  μπεις στο ILS, οπότε ερχόσουν σε επαφή με τον πύργο και κατέβαινες. Μας έφερνε βόλτα, είχαμε έρθει από Κάρυστο, μας πήγαινε Κέα για να μας βάλει στο ILS. Όταν φθάσαμε πάνω από την Κέα ακούγεται ένα μπαμ, αστράψανε όλα, χάθηκαν προς το παρόν επικοινωνίες, ασύρματοι, τα πάντα. Μετά από λίγο ξαναεπανήλθαν όλα στη θέση τους. Μας χτύπησε κεραυνός. Και το ευτύχημα ήταν ότι το αεροσκάφος το Beechcraft ήταν στρατιωτικών προδιαγραφών, είχε όλες τις απαιτούμενες διατάξεις, αφενός το υλικό δηλαδή τα avionics, οι ηλεκτρονικές συσκευές και όλες οι άλλες διατάξεις ήταν με προδιαγραφές τέτοιες που να αντέχουν σε κεραυνούς. Είχαμε προσωρινή διακοπή αλλά μετά πλήρη αποκατάσταση. Ξέρεις τώρα, μέσα στο σύννεφο να βρεθείς χωρίς όργανα και χωρίς επικοινωνίες. Ο Πενθερουδάκης: «Παναγία μου». Προσγειωθήκαμε ομαλά, αφήσαμε βέβαια το αεροπλάνο εκεί και μετά πήγε για έλεγχο. Ο κεραυνός είχε χτυπήσει την μία έλικα, στην άκρη και πέρασε μέσα το ρεύμα και είχε πειράξει τα ρουλεμάν της εδράσεως της έλικας, τα οποία αντικατεστάθησαν όλα … και την γλιτώσαμε και εκεί.

Όλη μου η ζωή ήταν γύρω στις πεντέμισι χιλιάδες ώρες από τις οποίες  οι περισσότερες  ως εκπαιδευτής. Η ερώτηση πάντα που γίνεται «αν θα ήθελες να πετάξεις καθόλου» λίγο ουδέτερος είμαι. Θα μου πεις γιατί; Δεν ξέρω. Καμιά φορά τα αναλογίζομαι και λέω «πεντέμισι χιλιάδες ώρες, εκείνα που τράβηξα στην Αμερική και άλλα έτσι περιστατικά, αφού επιβιώσαμε, τυχεροί ήμαστε,  δόξα τω Θεώ».

Συντάκτης: Δημήτριος Σαμπάνης

τέλος 7ης σελίδας

Advertisements
Σχολιάστε

6 Σχόλια

  1. good.
    i didn’t think there’d be an all drab c-12.
    thanks for the help, again.

  2. Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ

     /  30 Ιανουαρίου 2009

    Yes, I know his site, BUT I walk between the aircrafts and the helicopters and I am confident in my eyes!

  3. i am aware of the drab/white camo, but doncolor claims the army had c-12 in an elint scheme of overal olive drab.
    it’s probably wrong, but i thought i’d check with you the experts.

    Hellenic Army
    ELINT Scheme

    Overalll
    FS 34087
    Olive Drab

    U-12 King Air

    © by Jens Popp

  4. Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ

     /  30 Ιανουαρίου 2009

    No. In the above photo, you can see the original paint scheme (the same pattern as US Army) of our first Raytheon C-12.

  5. i found a site which says that hellenic army c-12 wore an all around olive drab scheme. is that right?

    http://www.jpsmodell.de/dc/main_e.htm

  6. Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ

     /  8 Δεκεμβρίου 2008

    Beechcraft C-12: Η αρχική βαφή ακολουθούσε τα πρότυπα των αντίστοιχων Α/Φ του Αμερικανικού Στρατού (U.S. ARMY), ακόμη και στο χρώμα του call sign [401]. Αξιοπρόσεκτο είναι οτι πλέον τα τρία C-12, είναι τα μόνα πτητικά μέσα της ΑΣ που δεν φέρουν τα αρχικά ΕΣ στο call sign, ίσως επειδή φέρουν την φράση «HELLENIC ARMY» εκατέρωθεν της ατράκτου (?).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: