ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ (LGVO).

Αν πάτε στο σημείωμα Συνταγματάρχης ε.α (ΠΒ) Γρύσπος Δημήτριος που καταγράφαμε τις αφηγήσεις του κ. Γρύσπου, εκεί θα θυμηθείτε ότι γράφαμε κάτω από τη παραπάνω φωτογραφία:

‘’Έχει έλθει πλέον η ώρα, με την παραλαβή των πρώτων από την εταιρεία Bell, ελικοπτέρων UH-1H, να συγκροτηθεί ο πυρήνας της ραχοκοκαλιάς της νέας εποχής της Αεροπορίας Στρατού.

Συγκροτείται στην έδρα της ΣΑΣ στο αεροδρόμιο Μεγάρων, ο πρώτος Λόχος Ε/Π με ελικόπτερα UH-1H και στις 12 Ιουνίου 1971 επιθεωρείται από τον τότε Διευθυντή ΔΑΣ Αντισυνταγματάρχη (ΠΒ) Γιαννόπουλο Βασίλειο, για να μετασταθμεύσει στο αεροδρόμιο της Νέας Ιωνίας Βόλου.’’

Και έτσι είναι, όπως τεκμηριώνεται και από το πίνακα των Διοικητών του 1ου ΤΕΑΣ, που ιδρύθηκε στις 15-9-1971. Στο μεσοδιάστημα (από Ιούνιο 1971 μέχρι Σεπτέμβριο 1971 γινόταν οι παραλαβές των Ε/Π).

Δυστυχώς για το διάστημα από 12 Ιουνίου 1971 που έφυγε ο Λόχος Ε/Π από τα Μέγαρα για την Ν. Ιωνία, μέχρι και την ανάληψη της Διοικήσεως του 1ου ΤΕΑΣ από τον κ. Μπαμπασάκη δεν έχουμε βρει ακόμα φωτογραφικό υλικό (κάθε βοήθεια δεκτή ).

Αρχίζουμε να βρίσκουμε φωτογραφίες από το αρχείο του κ. Μπαμπασάκη και για τη περίοδο, τέλος 1975 μέχρι 5-4-1977 που έκανε Διοικητής του 1ου ΤΕΑΣ.

Και πρώτα – πρώτα μια αεροφωτογραφία του Α/Δ.

Είναι το καμάρι μας στο ιστολόγιο.

Κοιτάξτε την και συγκρίνετε την με τις προηγούμενες, αυτές του 1954-1955. Έχουν βαφεί τα τολλ, υπάρχει ‘’πίστα’’ για 40 θέσεις Ε/Π UH-1H, υπάρχει Πύργος Ελέγχου Αεροδρομίου και βέβαια ανατολικά του Α/Δ, δεν βλέπουμε πια χαμόσπιτα, αλλά έχει αρχίσει κανονικά ο οικισμός της περιοχής που ακόμη και σήμερα λέγεται Αερόκαμπος.

Ο συχωρεμένος ο κ. Μπαμπασάκης, το έχω ξαναπεί, είχε ‘’μανία’’ με τη λεπτομερή καταγραφή των χώρων που υπηρέτησε ή/και που διοίκησε. Αλλά για να γίνω πιο σαφής, θα ξαναγυρίσω στο αρχείο του, όπου από μία επιθεώρηση, μάλλον του Α’ΒΕ της Ιης Στρατιάς που ήταν η προϊσταμένη αρχή του 1ου ΤΕΑΣ , πριν να δημιουργηθεί το Όπλο, έχει αποτυπωθεί η Κεντρική Πύλη του Αεροδρομίου. Γιατί το σημειώνω αυτό;

Θα το δούμε στη συνέχεια, απλά κρατήστε στο μυαλό σας, τη διάταξη των εξωτερικών στηλών της πύλης, πίσω ακριβώς από τον Διμοιρίτη της διμοιρίας απόδοσης τιμών στον Επιθεωρούντα…..

Η είσοδος του Α/Δ Ν. Ιωνίας, όπως ήταν με την εγκατάσταση του 1ου ΤΕΑΣ.

Στο background της φωτογραφίας, μπορούμε να δούμε ότι η διάταξη αριστερά (δυτικά) είναι τα Διοικητικά κτήρια και δεξιά (ανατολικά) τα τολλ και υπόστεγα συντηρήσεως.

Ένα καινούριο κτίσμα, που δεν υπήρχε, τουλάχιστον στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του Α/Δ, είναι ο ευρισκόμενος στη βορειοανατολική άκρη του Α/Δ ΠΕΑ……

Ο ΠΕΑ που νομίζω ότι το κτίσμα που τον περιβάλει, πρέπει να είχε χρησιμοποιηθεί για κάποια περίοδο και ως Διοικητήριο του 1ου ΤΕΑΣ.

Εδώ αν μεγεθύνουμε την φωτογραφία, μπορούμε να δούμε στη ταμπέλα πάνω από τη κεντρική πόρτα την επιγραφή ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ. Δεν μπορέσαμε να διασταυρώσουμε αν και πότε υπήρξε Διοικητήριο ή αν από κάποια στιγμή και μετά χρησιμοποιήθηκε και για άλλους σκοπούς, πχ αίθουσες εκπαιδεύσεως κ.λπ.

Πάντως έντονη η παρουσία των PSP, όπως θα δούμε και σε άλλες φωτογραφίες.

Να και μια από τις σπάνιες για τη περιοχή φωτογραφίες, χιόνι στη Ν. Ιωνία του Βόλου !!!

Πως αλλάζουν οι καιροί !!!!

Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Σχολιάστε

3 Σχόλια

  1. Αναδημοσιεύω ένα μέιλ με αναμνήσεις του φίλου Μοσχοτζόπουλου Παναγιώτη, για το Αεροδρόμιο της Ν.Ιωνίας του Βόλου.
    Σε ευχαριστώ φίλε Παναγιώτη!!!

    Καλησπέρα σας από το Βόλο
    Θα αναφερθώ στο αεροδρόμιο της Ν. Ιωνίας και θα σας μιλήσω για την περίοδο 1965 – 1969 που βρισκόμουν πολύ συχνά εκεί.
    Πιτσιρικάς 12 ετών (γεννήθηκα το 1955), πήγαινα σχεδόν καθημερινά τα καλοκαίρια που δεν είχα σχολείο, γιατί ο πατέρας μου ήταν διοικητής της 763 Αποθήκης Τμηματικών Χορηγήσεων (ΣΕΜ καύσιμα, άλευρα, καυσόξυλα), που ήταν παραδίπλα στον 24 ΛΑΣ. (Μεσολαβούσε το Τάγμα ΜΧΝ). Υποδιοικητής στην 763 ΑΤΧ ήταν ο Λ/Χ ΣΕΜ Μπίκας Δημήτριος, που ήταν συγχρόνως και χειριστής ΕΠΑΡ.
    Ο Μπίκας με έβαλε δύο φορές στην πίσω θέση του ΕΠΑΡ και οι βόλτες πάνω από Βόλο και ανατολικό Πήλιο θα μου μείνουν αξέχαστες. Πήγαινα επίσης και στις νυχτερινές ασκήσεις και κρατούσα ένα πράσινο φανάρι στην κάτω αρχή του διαδρόμου προσγείωσης, σαν ένδειξη ότι ήταν ο διάδρομος ήταν ελεύθερος.
    Εκεί είδα και τα απομεινάρια του ελικοπτέρου του Λ/Χ Βασιλάκου, κλεισμένα σε ένα από τα υπόστεγα στην ανατολική πλευρά του διαδρόμου.
    Τη Μ. Πέμπτη του 1968 (ή 1969), ο Μπίκας με σύστησε στον Auriol, ένα Γάλλο που ήταν διευθυντής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Βόλου και είχε ένα πανέμορφο άσπρο τετραθέσιο με μια μπλε γραμμή στην άτρακτο. Το αεροπλάνο ήταν σε υπόστεγο του ΛΑΣ και το ετοίμαζαν για πτήση. Ο Auriol με έβαλε να καθίσω στο μέσο του πίσω καθίσματος και ο ίδιος πιλοτάριζε με συγκυβερνήτη έναν άλλο Γάλλο. Ωραία βόλτα πάνω από το Βόλο. Θυμάμαι ότι πάνω από την εκκλησία της Ευαγγελίστριας στη Ν. Ιωνία έσβησε επίτηδες τον κινητήρα και το κατέβασε χωρίς κινητήρα ωραιότατα, πιθανόν για να εκπαιδεύσει τον άλλο Γάλλο.
    Όταν το 1986 ξαναβρέθηκα (για μόνιμη εγκατάσταση) στο Βόλο, πήγα για να δω τα παλιά λημέρια, αλλά δυστυχώς το αεροδρόμιο είχε γίνει πάρκο. Φυσικά η λόξα μου για τα ΕΠΑΡ συνεχίζεται , σαν ανάμνηση της παιδικής μου ηλικίας, αλλά τώρα σε Microsoft Flight Simulator. Μάλιστα στο FS 2004, το αεροδρόμιο αυτό υπάρχει, δεν το έχουν διαγράψει ακόμη.
    Μοσχοτζόπουλος Παναγιώτης

  2. @ Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

    Ευχαριστούμε Δημήτρη.

  3. Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

     /  28 Μαρτίου 2010

    «Ο Δημήτρης Σαμπάνης, το θυμάται, το πρώτο τολλ ως το Κ.Ψ.Μ της Μοίρας….»

    Θυμάμαι, οτι στο ΚΨΜ υπήρχαν διάφορες αφίσσες, αριστερά και δεξιά στους τοιχους. Εκείνη που μου είχε κάνει εντύπωση και την θυμάμαι/εφαρμόζω μέχρι τώρα, είναι η γνωστή με τις τρείς μαϊμούδες και το … «ΒΛΕΠΕ-ΑΚΟΥ-ΣΩΠΑ».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: