ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ (LGVO).

Κοιτάξτε αυτή τη φωτογραφία βγαλμένη με βορεινή κατεύθυνση.

Σημεία της εποχής, αλλά και αδιάσειστα ντοκουμέντα, της ιστορίας μας.

Το πρώτο Ε/Π που φαίνεται με παραλλαγή ‘’κίτρινη’’ είναι το ΕΣ 643 (ΑΒ-205).

Ειρωνεία αλλά και αδιάσειστη επικαιρότητα των ιστορικών ντοκουμέντων !!!

Το ΕΣ 643 δεν υπάρχει σήμερα στο στόλο της Αεροπορίας Στρατού.

Πήγε μαζί με τον συγχωρεμένο τον  Υπλγό (ΑΣ) Τσερκεζόπουλο Σωτήριο, στις 28 Μαΐου 2001, στις 2237, όταν κατά τη διάρκεια νυκτερινής πτήσης σχηματισμού Ε/Π έπαθε κράτηση κινητήρα, 2 ναυτικά μίλια Δυτικά του Α/Δ Σκύρου.

Μια άλλη εικόνα που δίνει την ατμόσφαιρα της εποχής 1975-1977, εποχή μετά από την επιστράτευση, με νωπές ακόμη τις εικόνες των δυνατών και αδύνατων σημείων μας, ως δύναμη ελικοπτέρων, με εντατικές τις προσπάθειες εκπαίδευσης σε όλο το φάσμα των δυνατών να αναληφθούν – από το μοναδικό τότε Τάγμα ελικοπτέρων – αποστολές.

Στη φωτογραφία το ΕΣ 622 (UH-1H), σε εκπαιδευτική πτήση, άρσης εξωτερικών φορτίων.

Και πάλι αμείλικτη η ιστορία, η πραγματικότητα και η σιωπή της εικόνας που τόσα πολλά λέει, σε όσους μπορούν να την διασταυρώσουν ιστορικά και διαχρονικά !!!!!

Το ΕΣ 622, δεν υπάρχει σήμερα στο στόλο της Αεροπορίας Στρατού.

Προσέκρουσε στο έδαφος στις 20 Φεβρουαρίου 2006, στη περιοχή του χωριού Καρυώτισσα Πέλλας, κατά τη διάρκεια νυκτερινής εκπαιδευτικής πτήσης με ΔΝΟ, σκοτώνοντας τους τέσσερεις αγαπητούς και αξέχαστους συναδέλφους:

Λγό (ΑΣ) Καρυπίδη Χρίστο Κυβερνήτη.

Ανθστή (ΑΣ) Καραμπά Ηλία Συγκυβερνήτη.

Αλχία (ΤΧ) Αδαμόπουλο Αδάμ Μ/Χ.

Επχία (ΤΧ) Φωτιάδη Κώστα Μ/Χ.

Το σημείωμα αυτό  έχει σκοπό να μιλήσει για το Α/Δ της Ν. Ιωνίας, αλλά δεν μπορούμε να μη μιλήσουμε και για πράγματα που τελικά είναι αλυσίδα, στην ΙΣΤΟΡΙΑ μας, ειδικά όταν οι φωτογραφίες (εδώ), οι αφηγήσεις σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, μας σπρώχνουν αλλά και ταυτίζουν υποχρεωτικά τα ‘’άψυχα’’ με τα έμψυχα.

Αν μπορεί ποτέ ένα αεροπορικό μέσο, για μας τους ιπτάμενους, να είναι ποτέ ‘’άψυχο’’!!!

Απλά αν αναλογισθεί ο καθένας από μας, πόσες ώρες έβαλε και βάζει σε κάθε ένα από αυτά τα Ε/Π, που τυχαία και χωρίς (και που θα μπορούσε άλλωστε να το προβλέψει) να το θέλει ο κ. Μπαμπασάκης, σήμερα (2010), μας τα θύμισε…….

Advertisements
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Σχολιάστε

3 Σχόλια

  1. Αναδημοσιεύω ένα μέιλ με αναμνήσεις του φίλου Μοσχοτζόπουλου Παναγιώτη, για το Αεροδρόμιο της Ν.Ιωνίας του Βόλου.
    Σε ευχαριστώ φίλε Παναγιώτη!!!

    Καλησπέρα σας από το Βόλο
    Θα αναφερθώ στο αεροδρόμιο της Ν. Ιωνίας και θα σας μιλήσω για την περίοδο 1965 – 1969 που βρισκόμουν πολύ συχνά εκεί.
    Πιτσιρικάς 12 ετών (γεννήθηκα το 1955), πήγαινα σχεδόν καθημερινά τα καλοκαίρια που δεν είχα σχολείο, γιατί ο πατέρας μου ήταν διοικητής της 763 Αποθήκης Τμηματικών Χορηγήσεων (ΣΕΜ καύσιμα, άλευρα, καυσόξυλα), που ήταν παραδίπλα στον 24 ΛΑΣ. (Μεσολαβούσε το Τάγμα ΜΧΝ). Υποδιοικητής στην 763 ΑΤΧ ήταν ο Λ/Χ ΣΕΜ Μπίκας Δημήτριος, που ήταν συγχρόνως και χειριστής ΕΠΑΡ.
    Ο Μπίκας με έβαλε δύο φορές στην πίσω θέση του ΕΠΑΡ και οι βόλτες πάνω από Βόλο και ανατολικό Πήλιο θα μου μείνουν αξέχαστες. Πήγαινα επίσης και στις νυχτερινές ασκήσεις και κρατούσα ένα πράσινο φανάρι στην κάτω αρχή του διαδρόμου προσγείωσης, σαν ένδειξη ότι ήταν ο διάδρομος ήταν ελεύθερος.
    Εκεί είδα και τα απομεινάρια του ελικοπτέρου του Λ/Χ Βασιλάκου, κλεισμένα σε ένα από τα υπόστεγα στην ανατολική πλευρά του διαδρόμου.
    Τη Μ. Πέμπτη του 1968 (ή 1969), ο Μπίκας με σύστησε στον Auriol, ένα Γάλλο που ήταν διευθυντής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Βόλου και είχε ένα πανέμορφο άσπρο τετραθέσιο με μια μπλε γραμμή στην άτρακτο. Το αεροπλάνο ήταν σε υπόστεγο του ΛΑΣ και το ετοίμαζαν για πτήση. Ο Auriol με έβαλε να καθίσω στο μέσο του πίσω καθίσματος και ο ίδιος πιλοτάριζε με συγκυβερνήτη έναν άλλο Γάλλο. Ωραία βόλτα πάνω από το Βόλο. Θυμάμαι ότι πάνω από την εκκλησία της Ευαγγελίστριας στη Ν. Ιωνία έσβησε επίτηδες τον κινητήρα και το κατέβασε χωρίς κινητήρα ωραιότατα, πιθανόν για να εκπαιδεύσει τον άλλο Γάλλο.
    Όταν το 1986 ξαναβρέθηκα (για μόνιμη εγκατάσταση) στο Βόλο, πήγα για να δω τα παλιά λημέρια, αλλά δυστυχώς το αεροδρόμιο είχε γίνει πάρκο. Φυσικά η λόξα μου για τα ΕΠΑΡ συνεχίζεται , σαν ανάμνηση της παιδικής μου ηλικίας, αλλά τώρα σε Microsoft Flight Simulator. Μάλιστα στο FS 2004, το αεροδρόμιο αυτό υπάρχει, δεν το έχουν διαγράψει ακόμη.
    Μοσχοτζόπουλος Παναγιώτης

  2. @ Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

    Ευχαριστούμε Δημήτρη.

  3. Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

     /  28 Μαρτίου 2010

    «Ο Δημήτρης Σαμπάνης, το θυμάται, το πρώτο τολλ ως το Κ.Ψ.Μ της Μοίρας….»

    Θυμάμαι, οτι στο ΚΨΜ υπήρχαν διάφορες αφίσσες, αριστερά και δεξιά στους τοιχους. Εκείνη που μου είχε κάνει εντύπωση και την θυμάμαι/εφαρμόζω μέχρι τώρα, είναι η γνωστή με τις τρείς μαϊμούδες και το … «ΒΛΕΠΕ-ΑΚΟΥ-ΣΩΠΑ».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: