ΣΗΜΕΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΤΑΣ Ε.ΠΑΡ.

Το εξώφυλλο του παλαιότερου τεύχους που �χω στη κατοχή μου, που μιλά εκτός των άλλων θεμάτων του ΠΒ και για τα ΕΠΑΡ.

Το εξώφυλλο του παλαιότερου τεύχους που έχω στη κατοχή μου, που μιλά εκτός των άλλων θεμάτων του ΠΒ και για τα ΕΠΑΡ.

Το έχω ξαναγράψει ότι κάποτε οι παλιότεροι συνάδελφοι, είχαν και καλές ιδέες, αλλά και προσπαθούσαν – είτε »εκμεταλλευόμενοι» τη »τάση» που επικρατούσε, είτε με ατομικές και ομαδικές προσπάθειες – να »διαφημίσουν» αυτό που κάνανε, να βάζουν δηλαδή σιγά-σιγά, τα λιθαράκια πάνω στα οποία σήμερα στέκεται το όπλο μας.

Μέσα στις προσπάθειες αυτές, πιστεύω, ήταν και η συμμετοχή με άρθα και δημοσιεύσεις, του κομματιού εκείνου που αναφερόταν στον αέρα που άνηκε εκείνη την εποχή, στο Πυροβολικό.

Σήμερα σας παρουσιάζω το εξώφυλλο, μιας μάλλον δυσεύρετης έκδοσης του ΓΕΣ ΔΠΒ με τιτλο Η ΗΧΩ ΤΟΥ ΠΥΡΟΒΟΛΙΟΥ, που ήλθε στα χέρια μου από έναν συνάδελφο ε.α που δυστυχώς δεν τον έχουμε πλέον κοντά μας.

Στο 2ο τεύχος της έκδοσης αυτής, είναι δημοσιευμένα (μεταξύ των πολλών), δύο κείμενα σχετικά με τα Ε.ΠΑΡ. το πρώτο, ήδη το έχουμε μνημονεύσει (και έχουμε με αυτό ουσιαστικά ξεκινήσει το ιστολόγιο αυτό και είναι του τότε Ταγματάρχη ΠΒ Προφίλη Δ) και το δεύτερο είναι η αφορμή για το νέο μας κεφάλαιο, το σχετικό με την ασφάλεια των πτήσεων.

Σημεία ιδιαίτερης προσοχής διά τους χειριστάς Ε.ΠΑΡ.

Σημεία ιδιαίτερης προσοχής διά τους χειριστάς Ε.ΠΑΡ. (σελ.61)

Έτσι λοιπόν βλέπουμε στη σελίδα 61 του 2ου τεύχους, Φεβρουαρίου του 1956 παρακαλώ, πρώτο-πρώτο θέμα στην ενότητα ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ, τα

Σημεία ιδιαίτερης προσοχής δια τους χειριστάς Ε.ΠΑΡ

Πιστεύω ότι είναι το παλαιότερο κείμενο της Αεροπορίας Στρατού, που αναφέρεται σε θέματα ασφαλείας πτήσεων και ως τέτοια έχει την μεγάλη του σημασία.

Το γιατί βέβαια είναι αυτονόητο, μια που μέσα από το κείμενο, μπορούμε να δούμε σήμερα, πενήντα δύο χρόνια μετά, τι απασχολούσε την μικρή κοινωνία των χειριστών συναδέλφων.

Ας προσπαθήσουμε να αποδελτιοποιήσουμε το κείμενο, παράγραφο-παράγραφο…

Άρα από τότε, το Βιβλίο Πτήσεων, είναι το »ευαγγέλιο» για κάθε πτήση.

Να και κάτι που για τα σημερινά δεδομένα, μας ακούγεται …κάπως…

Έτσι, για να θυμόμαστε που και που, και τι λένε οι νόμοι…

Ας μείνουμε στο …»μη λεισμονείσετε ποτέ το θανατηφόρο της 1-7-1955».

Αναφέρεται σαφώς στο θανατηφόρο ατύχημα του L-21 B με χειριστή τον Λγό (ΠΒ) Νέλλα Ελευθέριο και επιβάτη τον Ανθλγό (ΠΖ) Παπακηρύκο Κήρυκο, που είχαν απώλεια στηρίξεως σε χαμηλό ύψος .

Να λοιπόν και ένα άλλο από τα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει η Ασφφ. πτήσεων εκείνης της εποχής.

Ας μείνουμε στο …»μη λεισμονείσετε ποτέ το θανατηφόρο της 18-10-1952».

Αναφέρεται σαφώς στο θανατηφόρο ατύχημα που είχε ο Υπλγός (ΠΒ) Περισσάκης Γεώργιος, όταν απώλεσε τον έλεγχο του L-21 B, μπαίνοντας στα σύννεφα στη περιοχή της Λαμίας. Μπορείτε να διαβάσετε σχετικά για το θέμα, καθώς και σχολιασμό σχετικό από τον Σχη ε.α (ΠΒ) Γρύσπο Δημήτριο. Αν οι πληροφορίες μου είναι σωστές μέσα στο αεροσκάφος επέβαινε και ο Στρατιώτης Σπανάκης Εμμ.

Το κείμενο αυτό το θεωρώ ως την πεμτουσία πολλών παραινέσεων που είναι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ.

Σχολιάστε

2 Σχόλια

  1. @ Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ

    Να την σκανάρεις και να μας τη στείλεις αγαπητέ Δημήτρη.
    Σήμερα ;

    Το πιο σύντομο ανέκδοτο που άκουσα τα τελευταία χρόνια.
    Μια προσπάθεια ξεκίνησε με την έκδοση Δελτίων ασφαλείας Πτήσεων το 2004, από τη ΔΑΣ. Σήμερα μπορεί κανείς να δει σε μορφή pdf , τα όλο κι’όλο τέσσερα δελτία, που εκδόθηκαν, στην επίσημη ιστοσελίδα της ΔΑΣ. άλλες εκδόσεις ;

    Αναμένουμε από το ΓΕΠΣ

  2. Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

     /  25 Σεπτεμβρίου 2008

    Οταν ήμουν νεώτερος, στα 14 μου, γνώρισα την έκδοση «Ασφάλεια Πτήσεων», τότε που στην Πάχη μόλις είχα ευκαιρία έτρεχα απο L-21B σε OH-13 και U-17, αλλά δυστυχώς μόνο το 1ο τεύχος μου έχει μείνει. Πρέπει τότε να είχα 3-4… Αλήθεια, σήμερα ποιά έκδοση κυκλοφορεί προς ενημέρωση χειριστών και μηχανικών?

Σχολιάστε