ΤΑΞΙΑΡΧΟΣ (ΠΖ) ε.α ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1460-mpoyrmpoylasa

Σιγά – σιγά και για όσους βρίσκουμε από τους »παλιούς» να είναι διατιθέμενοι να καταθέσουν τις σκέψεις τους για τη χρονική περίοδο που πέρασαν από την Αεροπορία Στρατού, εμπλουτίζουμε τις σελίδες της ΙΣΤΟΡΙΑΣ της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ.

Ένας από τους »παλιούς» λοιπόν, είναι και ο Ταξίαρχος (ΠΖ) ε.α κύριος Μπούρμπουλας Γεώργιος ΑΜ 34217.

Ένας συνάδελφος ε.α που έχει αφήσει πολλές παρακαταθήκες και έχει »ρίξει» πολλή δουλειά, στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού και της αναβαθμίσεως της τότε Α.Σ που μπορεί να μην ήταν ακόμη ανεξάρτητο Όπλο, αλλά οι προκάτοχοί μας οργάνωναν έτσι τα πράγματα, με προοπτικές και πορεία Όπλου.

Θα έχουμε την ευκαιρία να τον ακούσουμε να μας μιλά, μέσα από την απομαγνητοφωνημένη συνέντευξη που έδωσε   στις 12 Απριλίου 2008, στον Δημήτρη Σαμπάνη (άλλος ακούραστος »κωπηλάτης»).

Εμείς εδώ στο εισαγωγικό μας σημείωμα, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε λίγα στοιχεία από το »βιογραφικό» του.

1455-aponomi-ptyxioy-xeiristoy-af-spa

Είναι απόφοιτος της 15ης Εκπαιδευτικής Σειράς Αεροσκαφών Σταθερών Πτερύγων.

Όπως φαίνεται και από τη παραπάνω διαταγή κυρώσεως των πινάκων, του απονεμήθηκε το Πτυχίο στις 13 Οκτωβρίου 1962.

1470-atomiko-imerologio-ptiseona

Από το παραπάνω Ατομικό Ημερολόγιο Πτήσεων (ΑΗΠ), μπορούμε να παρακολουθήσουμε τα μέσα στα οποία σταδιακά έβγαινε διαθέσιμος.

(αξίζει να σημειώσουμε ότι το Ατομικό Ημερολόγιο Πτήσεων είναι εκδόσεως της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας (ΕΒΑ), πράγμα που σημαίνει όπως το είχαμε καταγράψει και από τις πρώτες σελίδες της Ιστορίας, ότι ακόμη εκείνη την εποχή, η εκπαίδευση στην ΣΑΣ (με έδρα τα Μέγαρα), είχε κάποιους δεσμούς με την τότε ΕΒΑ).

1471-diauesimothtesa

Διαβάζοντας τη δεύτερη σελίδα του ΑΗΠ, βλέπουμε ότι στις 13 Οκτωβρίου 1962 βγήκε διαθέσιμος, ως πρώτος χειριστής ημέρας, στα αεροσκάφη L-21B και στα αεροσκάφη L-18 C, ενώ διαθέσιμος ως πρώτος χειριστής νυκτός, βγήκε την ίδια ημερομηνία μόνο στα αεροσκάφη L-21B.

Το γεγονός αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι νύκτα πετούσαν μόνο τα αεροσκάφη L-21B.

Επίσης βλέπουμε ότι βγήκε διαθέσιμος, στα αεροσκάφη U-17 A ως πρώτος χειριστής ημέρας, και νυκτός, στις 24 – Δεκεμβρίου – 1965.

Από το ίδιο ΑΗΠ, βλέπουμε, αλλά και το διασταυρώνουμε από την παρακάτω διαταγή κύρωσης πινάκων

1476-diauesimothta-elikoptervn-4-esότι έχει βγει διαθέσιμος στα ελικόπτερα ΟΗ-13 Η, στις 13 Φεβρουαρίου 1965, πριν δηλαδή περάσει τα αεροσκάφη U-17 A.

1401-oh-13h-es105a

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εκείνη την εποχή, στα 1965 δηλαδή, το »ελικοπτεράκι» αυτό το ηρωικό, για όσους το έχουν πετάξει, ήταν το πρώτο και μοναδικό  αεροπορικό μέσο που έβαζε την αεροπορία στρατού, πραγματικά στον αέρα και στην διεκδίκηση του τμήματος που της ανήκε…

Αξίζει να προσέξουμε ακόμη περισσότερο τη σήμανση του ελικοπτέρου.

Βλέπουμε ότι εκείνη τουλάχιστον την εποχή (1965), δεν είχαν καθιερωθεί τα σημερινά διακριτικά ΕΣ, και η σήμανση ήταν μόνο με τον αριθμό νηολογίου, το 105, ενώ η λέξη ΣΤΡΑΤΟΣ φαίνεται στο αριστερό και στο δεξιό μέρος της καμπίνας των χειριστών.

1403-oh-13h-es105a

Στην φωτογραφία αυτή βλέπουμε επίσης τη λέξη ΣΤΡΑΤΟΣ, στο δεξιό μέρος της καμπίνας των χειριστών.

1406-gb-01a

Εδώ βλέπουμε, τον Υπολοχαγό τότε του Πεζικού Μπούρμπουλα Γεώργιο.

Αξίζει πάλι να παρατηρήσουμε ότι τα διακριτικά του Όπλου του Πεζικού, στα πέτα του χιτωνίου, είναι τα ίδια με τα σημερινά, με τη μόνη διαφορά, ότι δεν έχουν ως φόντο το χρώμα του Όπλου (εν προκειμένω το κόκκινο) και στο πάνω τους μέρος το Βασιλικό Στέμμα. Αν μπορούσαμε να δούμε το αριστερό μανίκι θα βλέπαμε ότι εκεί, κάτω από το επίραμα  ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ, φέρεται μικρή παραλληλόγραμμη διεμβολή, χρώματος κόκκινου, που δήλωνε το χρώμα του όπλου. Τέλος έχει σημασία το χρώμα της στολής, το θρυλικό χακί.

Θα μείνουμε για σήμερα εδώ, και θα περιμένουμε να ξεδιπλωθεί η υπόλοιπη καριέρα του, μέσα από την συνέντευξη που έδωσε, στον Δημήτρη Σαμπάνη…..

Σχολιάστε

5 Σχόλια

  1. @ αχιλλεας

    Αγαπητέ μας νάσαι καλά, γιατί τα λόγια σου και η άποψή σου για την Αεροπορία Στρατού και τους ανθρώπους της, μας γεμίζουν χαρά και υπερηφάνια.

  2. αχιλλεας

     /  3 Μαΐου 2011

    Οταν κανεις αναπολει ευχαριστες στιγμες,ειναι τυχερος που»πεφτει»σε παρουσιασεις σαν αυτη της Αεροποριας Στρατου.Με λενε ΑΧΙΛΛΕΑ ΤΣΑΓΚΟΥΛΗ και υπηρετησα απο Δεκεμβριο 69 εως Οκτωβριο του71.Ειχα την τυχη να ειμαι κατω απο τις διαταγες του λοχαγου τοτε Μπουρμπουλα Γεωργιου,ενος πραου, μειληχιου Αξιωματικου που τιμουσε και την Πατριδα αλλα και τον Στρατιωτη.Γνωρισα στη ΣΑΣ,αξιολογους αξιωματικους πολλοι απο τους οποιους ανελαβαν υψηλα αξιωματα στο Ελληνικο στρατευμα.Ποιον να πρωτοθυμηθω,αναφερω μερικους¨. ΓΡΥΣΠΟ,Διοικητη τοτε,ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗ,ΓΚΑΝΑ,ΓΕΩΡΓΑΡΑΚΗ,ΦΡΑΓΚΟ,ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ,ΓΑΛΑΝΗ,
    ΠΑΛΑΙΝΗ,ΝΙΚΟΛΟ,ΒΑΡΒΑΡΟΥΣΗ,ΜΕΛΑ, ΔΟΥΒΛΟ
    και ειδικα τον προισταμενο μου στο γραφειο λοχαγο ΣΠΑΡΑΓΓΗ ΔΙΟΝΥΣΙΟ εξαιρετο ανθρωπο και αξιωματικο και πολλους αλλους ,ας με συγχωρεσουν,τα 40 χρονια ειναι πολλα για να τους θυμηθω ολους. Τους ευχαριστω ολους οπου κι αν βρισκονται.Παρακαλω αν καποιος απο το Δημο Μεγαρεων διαβασει αυτη μου την παρεμβαση ας προσεξει κατι. Επειδη εκανα και στο τεταρτο γραφειο τοτε με αρμοδιοτητα στις επικειμενες απαλλοτριωσεις των κτηματων τους για το διυλιστηριο Ωναση,πολλοι ειχαν φερει ανεκτημητα εγγραφα,διαθηκες ,συμφωνητικα ,προικοσυμφωνα του 19ου αιωνα.Ισως υπαρχουν στα αρχεια της ΣΑΣ.ας μη χαθουν ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

  3. @ Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

    Σε ευχαριστούμε Δημήτρη για τις πολύτιμες πληροφορίες σου, που ξέρω ότι εδράζωνται σε ντοκουμέντα.

  4. Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

     /  25 Νοεμβρίου 2008

    Για μεγάλο διάστημα τα Ατομικά Ημερολόγια Πτήσεων ήταν αυτά της ΕΒΑ. Αργότερα στο τέλος της δεκαετίας του ’60 – αρχές του ’70, το 3ο ΕΓ της ΔΑΣ, διαμόρφωσε τα δικά της ΑΗΠ. Αυτό που «χανόταν» σαν πληροφορία είναι τα ονόματα «κυβερνήτου-συγκυβερνήτου-επιβατών», αφού δεν είχε προβλεφθεί χώρος αναγραφής τους. Η «δεύτερη» αυτή γενειά ΑΗΠ ήταν πιό λιτή σε διαστάσεις.

  5. Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

     /  25 Νοεμβρίου 2008

    1. Τα L-18C δεν είχαν προβολέα προσγείωσης στην αριστερή πτέρυγα όπως τα L-21B.

    2. Το ανωτέρω ΟΗ-13Η 105, ανήκε στη δύναμη του 23ου ΛΑΣ (1965-1966). Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 το βρίσκουμε στη ΣΑΣ (ΑΗΠ Σχη Γρύσπου Δημητρίου).

Σχολιάστε