ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ Α/Δ ΦΛΑΜΟΥΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝ. ΝΤΑΛΟΥΚΑ

Αν ανατρέξει κανείς στα σχόλια του αφιερώματος  ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΦΛΑΜΟΥΛΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, θα διαβάσει ένα σχόλιο που το αντιγράφουμε εδώ, ως εισαγωγή στο σημείωμα αυτό:

Παναγιώτης Νταλούκας 21 Ιανουαρίου 2015

Συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά σας. Είναι μοναδική. Δεν έχω σχέση με την αεροπορία, περιηγήθηκα στην ιστοσελίδα σας αναζητώντας υλικό για το αεροδρόμιο Φλαμουλίου, το οποίο θα συμπεριλάβω σε ένα συλλογικό έργο για το χωριό Φλαμούλι. Σας παρακαλώ να μου επιτρέψετε να δημοσιεύσω πληροφορίες και φωτογραφίες απ’ την ιστοσελίδα σας, με την δέσμευση να αναφέρω την πηγή.

Έτσι ξεκίνησε η μικρή μας συνεργασία με τον Παναγώτη Νταλούκα που γεννήθηκε στὸ Δροσερὸ Τρικάλων τὸ 1952. (πλήρες Βιογραφικό Π. Νταλούκα).

Όπως μας ενημέρωσε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:

Γεννήθηκα στο Δροσερό Τρικάλων. Απουσίασα περίπου είκοσι χρόνια και επανήλθα το 1991. Θυμάμαι ότι αρκετές φορές προσγειώνονταν  στο ζευγαρολίβαδο του χωριού αεροπλάνα που είχαν έδρα το αεροδρόμιο του Φλαμουλίου. Γεροντότεροι κάτοικοι του Δροσερού θυμούνται ότι η περιοχή αυτή ήταν μεταξύ των επικρατέστερων για την κατασκευή του αεροδρομίου. Απορρίφτηκε μετά την κατασκευή του αναχώματος που προστατεύει το χωριό απ’ τις πλημμύρες, γιατί μειώθηκε κατά πολύ ο αεροδιάδρομος.

Είναι Πτυχιούχος ηλεκτρονικός μηχανικός, Πτυχιούχος παιδαγωγικών σπουδών, Πτυχιούχος Ανωτέρας Τηλεπικοινωνιακής Σχολής και  Απόφοιτος της Σχολής Αξιωματικών Διαβιβάσεων. Είναι Πρόεδρος του Εκπολιτιστικού, Μορφωτικού, Λαογραφικού Συλλόγου Δροσερού.

Από μία του συνέντευξη από εδώ, αντιγράφουμε:

Το Δροσερό ήταν από το 1900 ο αγαπημένος προορισμός επισκεπτών και περιηγητών γιατί είχε τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό των Τρικάλων. Υπήρχε σταθμός και στην πόλη, αλλά επειδή δεν είχαμε τότε γέφυρα στον Πηνειό, καθότι η τελευταία καταστράφηκε γύρω στο 1870/5, υπήρχε μόνο το καράβια στον καραβόπορο και δεν μπορούσαν να μεταφερθούν τα εμπορεύματα στα ορεινά. Οπότε όλοι οι ταξιδιωτικοί οδηγοί που υπήρχαν στις αρχές του 20ου αιώνα έγραφαν ότι, για μια περιοδεία στα πέριξ των Τρικάλων, πρέπει κάποιος να ξεκινήσει απ’ τον σταθμό του Στεφανοσαίους (έτσι λεγόταν τότε το χωριό). Όταν αργότερα άρχισε να λειτουργεί γυμνάσιο στα Τρίκαλα, όλες οι εκδρομές του σχολείου όπως και της τότε Εμπορικής Σχολής, πραγματοποιούνταν στο δάσος του Στεφανοσαίους που είναι ειδυλλιακό τοπίο. Υπάρχουν φωτογραφίες από εξέχουσες προσωπικότητες στο δάσος του σταθμού επίσης, όπως και στο περιοδικό του Σπύρου Μελά «Ελληνική Δημιουργία» του 1950 συνοδευόμενες από αναλυτικές περιγραφές. Εδώ πραγματοποιούταν και πραγματοποιείται το πανηγύρι του 15Αύγουστου, υπό το βλέμμα της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας και με συμμετοχή όλου σχεδόν του κάμπου. Υπάρχει παράδοση ότι όποια κοπέλα ήθελα να παντρευτεί, βοηθούσε το 15Αύγουστο να καθαριστεί η εκκλησία, να ασβεστώσει και την άλλη χρονιά ερχόταν αρραβωνιασμένη για να ξεπληρώσει το τάμα της στην Παναγία. Εκεί έγιναν το ’59 και το ’60 τα φημισμένα Τρικκαία. Την πρώτη χρονιά κόπηκαν 8.000 εισιτήρια και τη δεύτερη 10.000. Έγιναν με πρωτοβουλία του τότε επιθεωρητή Παπαϊωάννου και του συλλόγου των διδασκάλων. Συμμετείχαν οι περίπου 800 μαθητές των δημοτικών σχολείων και τελέστηκε αναπαράσταση των γεωργικών ασχολιών και των αρχαίων τελετουργιών της θεάς Δήμητρας, της θεάς Αθηνάς κ.α.

Είναι συγγραφέας του εκατό σελίδων βιβλίο με τίτλο:

trikea1« Α΄ Τρικκαία 1959, Β΄ Τρικκαία 1960. «Μεγάλη ανοιξιάτικη εορτή του Θεσσαλικού τοπίου»

που κυκλοφόρησε το 2012  από τις  Εκδόσεις Degiorgio, το εξώφυλλο του οποίου βλέπεται παραπάνω, όπου αναλυτικά περιγράφονται οι δύο εκδηλώσεις.

Παρακάτω σας δίνουμε ένα ανάτυπο απ’ το 656 σελίδων βιβλίο του με τίτλο «Δροσερό – Στεφανοσαῖοι. Ἀπ’ τό χθές στό σήμερα» που περιέχει και στιγμιότυπα των παραπάνω εκδηλώσεων και μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf :

 Ανάτυπο Μεγάλες εκδηλώσεις στο δάσος του χωριού μας

Κριτική στα δύο βιβλία του μπορείτε να δείτε στη σελίδα 33 (pdf 24) της εφημερίδας Πρωινός Λόγος (11 Απριλίου 2014) εδώ.

Όπως πάλι μας πληροφορεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:

Το Α΄ Σώμα Στρατού συνέβαλε αποτελεσματικά στην  πραγματοποίηση των Α’ και Β΄ Τρικκαίων  στο δάσος του Δροσερού το 1959 και 1960. Δέκα χιλιάδες άτομα παρακολούθησαν τα Α΄Τρικκαία και δώδεκα χιλιάδες τα Β’ Τρικκαία. Κατά την διάρκεια των εκδηλώσεων αεροπλάνα απ’ το Φλαμούλι πραγματοποιούσαν πτήσεις πάνω απ’ το δάσος και κάποια έκανα ακροβατικές ασκήσεις. Οι υπεύθυνοι των εκδηλώσεων έλεγαν ότι βγάζουν φωτογραφίες. 

Πιθανόν κάποιοι απ’ τους πιλότους που υπηρετούσαν τότε στο Φλαμούλι να θυμούνται τις εκδηλώσεις.

Το 2012 κυκλοφόρησα βιβλίο εκατό σελίδων με όλες τις λεπτομέρειες των εκδηλώσεων και πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Αν κάποιος απ’ τους πιλότους που έκαναν πτήσεις τότε πάνω απ΄ τον χώρο των εκδηλώσεων ή κάποιος απ’ τους πολλούς αξιωματικούς που ήταν επικεφαλής του στρατιωτικού αποσπάσματος υποστήριξης  των εκδηλώσεων ενδιαφέρεται, μπορώ να του το στείλω σε pdf. Επίσης μπορεί να μας εμπιστευθεί τα όσα έζησε τότε, ώστε να τα συμπεριλάβουμε στην δεύτερη έκδοση του βιβλίου. Φυσικά η εξεύρεση των πληροφοριών αυτών θα είναι μία ακόμα προσφορά αλλά και επιτυχία του μοναδικού ιστολογίου ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ.

 

Τελειώνοντας και επειδή το ιστολόγιό μας είναι δυναμικό, με συνεχείς ενημερώσεις όπου χρειασθεί, ή όπου μας προκύψει προσφορά, όπως αυτή του φίλου Παναγιώτη, θα σας δώσουμε ένα κείμενό του που θα συμπεριληφθεί στο υπό έκδοση συλλογικό βιβλίο για το χωριό Φλαμούλι.

Το βιβλίο θα εκδοθεί απ’ το εκκλησιαστικό συμβούλιο Αγίας Παρασκευής Φλαμουλίου και η συγγραφή  θα πραγματοποιηθεί αφιλοκερδώς. Τα έσοδα θα διατεθούν για την ολοκλήρωση της αγιογράφησης  του νέου ναού.

Το κείμενο μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf :

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Κ. ΝΤΑΛΟΥΚΑΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΦΛΑΜΟΥΛΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Προδημοσίευση απ’ το υπό έκδοση συλλογικό έργο

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΦΛΑΜΟΥΛΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Σε ευχαριστούμε Παναγιώτη Νταλούκα !!!

Σχολιάστε

3 Σχόλια

  1. Σε ευχαριστούμε αγαπητέ Γιώργο!!

  2. Την περιοδο της επιστρατευσης ειχα την χαρα να βρεθω στο φλαμουλη ως στρατιωτης. Της αεροποριας Στρατου αξεχαστες μνημες ημουνα οδηγος του ασθενοφορου και καθομουνα και θαυμαζα ολους τους υπαξιωματικους και αξιωματικους του 1ου Τεας Νεας Ιωανιας του βολου εκανα δυο χρονια στο 1ο Τεας θυμαμαι σχεδον ολους τους υπαξιωματικους και αξιωματικους του ταγματος αληθεια.αξεχαστα χρονια.θα τα θυμαμαι για παντα και περισσοτερο το φλαμουλη.που πηγα λογω της επιστρατευσης και των δυσκολων τοτε καταστασεων.δεν ξερω εαν θα πρεπει να πω ονοματα των γεναιων υπαξιωματικων και αξιωματικων.το μονο που εχω να πω οτι το φρονημα ητανε υψηλατατο Γενααιοι ολοι τους. Τους ευχαριστω που με χερετουσαν οταν καθομουνα ατελειωτες ωρες επιφυλακη μεσα.στο ασθενοφορω για την φυλαξη των πτησεων Γιωργος Γαιτανης

  3. Την περιοδο της επιστρατευσης ειχα την χαρα να βρεθω στο φλαμουλη ως στρατιωτης. Της αεροποριας Στρατου αξεχαστες μνημες ημουνα οδηγος του ασθενοφορου και καθομουνα και θαυμαζα ολους τους υπαξιωματικους και αξιωματικους του 1ου Τεας Νεας Ιωανιας του βολου εκανα δυο χρονια στο 1ο Τεας θυμαμαι σχεδον ολους τους υπαξιωματικους και αξιωματικους του ταγματος αληθεια.αξεχαστα χρονια.θα τα θυμαμαι για παντα και περισσοτερο το φλαμουλη.που πηγα λογω της επιστρατευσης και των δυσκολων τοτε καταστασεων.δεν ξερω εαν θα πρεπει να πω ονοματα των γεναιων υπαξιωματικων και αξιωματικων.το μονο που εχω να πω οτι το φρονημα ητανε υψηλατατο Γενααιοι ολοι τους. Τους ευχαριστω που με χερετουσαν οταν καθομουνα ατελειωτες ωρες επιφυλακη μεσα.στο ασθενοφορω για την φυλαξη των πτησεων Γιωργος Γαιτανης

Σχολιάστε