ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ (LGVO).

Η περιοχή του Α/Δ Ν. Ιωνίας Βόλου, από χάρτη 1:50.000 του ‘’άρρωστου’’ στην οργάνωση και τακτοποίηση του προσωπικού του αρχείου – το έχουμε ξαναπεί – Ταξίαρχου κ. Μπαμπασάκη.

Συντεταγμένες: 39° 23.16′ N    022° 55.10′ Ε

Κωδικός ICAO:LGVO

Έτος ίδρυσης:1948

Ιστορικά Στοιχεία (διαδρόμων):

1948: Κατασκευή διαδρόμου 970 m στην περιοχή της Νέας Ιωνίας Βόλου,
1954: Mένει διάδρομος 650 m (το αεροδρόμιο χρησιμοποιείται μόνο από το ΓΕΣ)

Διάδρομος 14/32:
650 x 40 m
Σκυρόστρωτος.

Εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο. Δεν υφίσταται σήμερα. Τα στοιχεία μήκους διάδρομου αφορούν την περίοδο λειτουργίας του.

Field elevation: 112 ft/34 m ΑMSL

Πολιτική Χρήση

Έναρξη πολιτικής χρήσης 1948 έως το 1954.

Εταιρείες με προγραμματισμένες πτήσεις (στο παρελθόν): ΤΑΕ

Προορισμοί εσωτερικού (στο παρελθόν): Athens.

Πρόγραμμα Πτήσεων ΤΑΕ 1 Μαϊου 1953 (From the collections of Björn Larsson).

Πρόγραμμα Πτήσεων ΤΑΕ 1 Μαϊου 1953 (From the collections of Björn Larsson).

Πρόγραμμα Πτήσεων ΤΑΕ 1 Μαϊου 1953 (From the collections of Björn Larsson).

Πρόγραμμα Πτήσεων ΤΑΕ 1 Μαϊου 1953 (From the collections of Björn Larsson).

Σημ. Army Aviator : Ψάχνοντας για τα προγράμματα πτήσεων της ΤΑΕ για τον Βόλο, για το Αεροδρόμιο δηλαδή της Ν.Ιωνίας Βόλου (που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι λειτούργησε από το 1951 μέχρι το 1957, που την πήρε ο Ωνάσης),  στο πολύ εξειδικευμένο ιστολόγιο Airline Timetable Images, διαπίστωσα ότι μόνο το 1953 είχε δρομολόγιο από Αθήνα – Βόλο και αντίστροφα. Αξίζει να μεγενθύνετε τις παραπάνω φωτογραφίες και να δείτε τα ωράρια, το κόστος πτήσεως σε δραχμές και που ήταν το γραφείο της ΤΑΕ στο Βόλο !!!!!

Στρατιωτική χρήση

Ιστορία

1954-1981: Το αεροδρόμιο υπό την δικαιοδοσία του ΓΕΣ. Χρήση από την Αεροπορία Στρατού και τα ψεκαστικά αεροσκάφη της ΠΑ.

1981: To αεροδρόμιο εγκαταλείφθηκε και οι εκτάσεις του έχουν καταπατηθεί.

Σημ. Army Aviator : Δεν είναι σωστό. Ούτε εγκαταλήφθηκε ούτε έγινε καταπάτηση. Παραδώθηκε στον Δ. Ν. Ιωνίας Βόλου.

Πηγές :      http://www.airliners.gr/el/airports/step4.php?id=11

http://www.ourairports.com/airports/LGVO/

http://ourairports.mobi/airports/LGVO/

http://en.wikipedia.org/wiki/Volos_Army_Airport

http://dbpedia.org/page/Volos_Army_Airport

Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Σχολιάστε

3 Σχόλια

  1. Αναδημοσιεύω ένα μέιλ με αναμνήσεις του φίλου Μοσχοτζόπουλου Παναγιώτη, για το Αεροδρόμιο της Ν.Ιωνίας του Βόλου.
    Σε ευχαριστώ φίλε Παναγιώτη!!!

    Καλησπέρα σας από το Βόλο
    Θα αναφερθώ στο αεροδρόμιο της Ν. Ιωνίας και θα σας μιλήσω για την περίοδο 1965 – 1969 που βρισκόμουν πολύ συχνά εκεί.
    Πιτσιρικάς 12 ετών (γεννήθηκα το 1955), πήγαινα σχεδόν καθημερινά τα καλοκαίρια που δεν είχα σχολείο, γιατί ο πατέρας μου ήταν διοικητής της 763 Αποθήκης Τμηματικών Χορηγήσεων (ΣΕΜ καύσιμα, άλευρα, καυσόξυλα), που ήταν παραδίπλα στον 24 ΛΑΣ. (Μεσολαβούσε το Τάγμα ΜΧΝ). Υποδιοικητής στην 763 ΑΤΧ ήταν ο Λ/Χ ΣΕΜ Μπίκας Δημήτριος, που ήταν συγχρόνως και χειριστής ΕΠΑΡ.
    Ο Μπίκας με έβαλε δύο φορές στην πίσω θέση του ΕΠΑΡ και οι βόλτες πάνω από Βόλο και ανατολικό Πήλιο θα μου μείνουν αξέχαστες. Πήγαινα επίσης και στις νυχτερινές ασκήσεις και κρατούσα ένα πράσινο φανάρι στην κάτω αρχή του διαδρόμου προσγείωσης, σαν ένδειξη ότι ήταν ο διάδρομος ήταν ελεύθερος.
    Εκεί είδα και τα απομεινάρια του ελικοπτέρου του Λ/Χ Βασιλάκου, κλεισμένα σε ένα από τα υπόστεγα στην ανατολική πλευρά του διαδρόμου.
    Τη Μ. Πέμπτη του 1968 (ή 1969), ο Μπίκας με σύστησε στον Auriol, ένα Γάλλο που ήταν διευθυντής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Βόλου και είχε ένα πανέμορφο άσπρο τετραθέσιο με μια μπλε γραμμή στην άτρακτο. Το αεροπλάνο ήταν σε υπόστεγο του ΛΑΣ και το ετοίμαζαν για πτήση. Ο Auriol με έβαλε να καθίσω στο μέσο του πίσω καθίσματος και ο ίδιος πιλοτάριζε με συγκυβερνήτη έναν άλλο Γάλλο. Ωραία βόλτα πάνω από το Βόλο. Θυμάμαι ότι πάνω από την εκκλησία της Ευαγγελίστριας στη Ν. Ιωνία έσβησε επίτηδες τον κινητήρα και το κατέβασε χωρίς κινητήρα ωραιότατα, πιθανόν για να εκπαιδεύσει τον άλλο Γάλλο.
    Όταν το 1986 ξαναβρέθηκα (για μόνιμη εγκατάσταση) στο Βόλο, πήγα για να δω τα παλιά λημέρια, αλλά δυστυχώς το αεροδρόμιο είχε γίνει πάρκο. Φυσικά η λόξα μου για τα ΕΠΑΡ συνεχίζεται , σαν ανάμνηση της παιδικής μου ηλικίας, αλλά τώρα σε Microsoft Flight Simulator. Μάλιστα στο FS 2004, το αεροδρόμιο αυτό υπάρχει, δεν το έχουν διαγράψει ακόμη.
    Μοσχοτζόπουλος Παναγιώτης

  2. @ Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

    Ευχαριστούμε Δημήτρη.

  3. Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

     /  28 Μαρτίου 2010

    «Ο Δημήτρης Σαμπάνης, το θυμάται, το πρώτο τολλ ως το Κ.Ψ.Μ της Μοίρας….»

    Θυμάμαι, οτι στο ΚΨΜ υπήρχαν διάφορες αφίσσες, αριστερά και δεξιά στους τοιχους. Εκείνη που μου είχε κάνει εντύπωση και την θυμάμαι/εφαρμόζω μέχρι τώρα, είναι η γνωστή με τις τρείς μαϊμούδες και το … «ΒΛΕΠΕ-ΑΚΟΥ-ΣΩΠΑ».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: